667 български учители създадоха над 4000 образователни ресурси с добавена реалност
Proximity
Общо 667 български учители създадоха 4042 образователни ресурси с добавена реалност в платформата Smart Classroom от пускането й в експлоатация до днешна дата. Те са предназначени за ученици от 1. до 12. клас и са подходящи и за работа в клас, и за самоподготовка. Създадените упражнения са както по основни, така и по профилирани предмети и са съобразени с одобрените от МОН учебни програми. Иновативните ресурси са напълно безплатни и могат да се изпълняват след изтегляне на приложението Smart Classroom AR на Android устройство, както и на универсалния маркер, чрез който се стартират упражненията.
Как се създават упражнения с добавена реалност?
Smart Classroom е единствената в България платформа, която работи и със създадени от учители ресурси с добавена реалност посредством инструмента Smart CreatAR, и броят на упражненията непрекъснато расте. Създаването на упражнение с добавена реалност става от профила на учителя след регистрирането му в платформата Smart Classroom. В раздел „Ресурси“ той може да оформи задачи с помощта на седемте шаблона – за сортиране, за подреждане в определена последователност (хронологична или пространствена), за разработване на тестове с текст, изображения или 3D обекти. Всички създадени от учителя упражнения могат да бъдат споделени с учениците му чрез изпращане на съобщение в платформата. Те от своя страна могат да ги изпълнят в приложението Smart Classroom AR, като сканират QR кода или въведат ПИН кода.
Работата със Smart CreatAR не изисква специални технически знания и познания от страна на учителя и е лесен, интуитивен инструмент за работа. С цел развиване на уменията на учителите и запознаването им с особеностите на различните видове упражнения в платформата екипът на Образование 5.0 провежда обучения, които им носят квалификационни кредити.
Нови функции, отговарящи на нуждите на потребителите
Платформата Smart Classroom непрекъснато се развива и се добавят нови функционалности, които да отговорят на изискванията на потребителите. Последните нововъведения включват:
· Подобряване на качеството на 3D обектите в галерията на Smart CreatAR;
· Създаване на нови лога за упражненията в приложението Smart Classroom AR;
· Създаване и разработка на нов 3D обект за галерията на Smart CreatAR;
· Създаване и разработка на специфични 3D обекти по поръчка на училищата.
Smart Classroom е проект, част от политиката за корпоративна социална отговорност на Samsung Electronics България.