Безплатни ПРЕССЪОБЩЕНИЯ И НОВИНИ ОТ АГЕНЦИИТЕ И КОМПАНИИТЕ

Профил

„Да смесим – 130 години в бъдещето“ Календарът на Lavazza за 2025 г. от младия талант Омар Виктор Диоп изследва концепцията за смесване 130 години след основаването на компанията


Chapter 4


„Да смесим – 130 години в бъдещето“ Календарът на Lavazza за 2025 г. от младия талант  Омар Виктор Диоп изследва концепцията за смесване 130 години след основаването на компанията

Кой знае дали преди сто и тридесет години Луиджи Лаваца си е представял, че сместа от кафе Lavazza, която току-що е създал, ще продължи да въплъщава толкова новаторски ценности, че те все още ще бъдат актуални повече от век по-късно. Това със сигурност е било негова надежда, защото вярвал, че тайната на качественото кафе се крие в състава на сместа и защото неговият визионерски талант разпознава потенциала на кафето като ценен материал, който ще обедини историите на милиони хора над чаша ароматно кафе.

 

Надграждайки духа на последните две издания на календара, които се фокусират върху сътрудничеството и приобщаването, за 2025 г. Lavazza избира „смесването“ като ключова концепция, движеща естетическия подход зад снимките в новия календар с творческата насока на реклама агенция Armando Testa. По думите на Франческа Лаваца, член на борда на Lavazza Group: „С този проект искаме от една страна да подчертаем значението на изкуството на смесването като източник на вдъхновение от 1895 г. насам, но също и значението на хората, които са допринесли за растежа и успеха на Групата и са в процес на изграждане на нейното бъдеще. „Да смесим – 130 години в бъдещето“ е календар, който заедно ни отвежда в 2025 г.“

 

За да отпразнува годишнината, Lavazza избира да говори за настоящето и преди всичко да гледа към бъдещето, като възлага на таланта от ново поколение Омар Виктор Диоп да създаде изображенията в календара. Диоп е изключително елегантен френско-сенегалски художник, който създава цялостна групова снимка, в която радостният хроматизъм, изразяващ визуалната жизненост на неговата родна култура, е съчетан с умела композиция, която препраща към великата традиция на ренесансовата живопис, давайки живот на четири живи картини, които празнуват идеята за срещата и смесването, адаптирайки я според две ключови концепции. Лайтмотивът са четирите сезона, доминирани от нюанси на светлосиньо, розово, зелено и охра, които символизират мястото, където множество култури и преживявания се събират чрез споделена любов към кафето. Фотографиите, които представят симфония на четирите сезона, са изпълнени от 36 главни герои, поканени в света на Lavazza, за да въплътят определени ключови моменти от историята на Групата.

 

Всяка композиция от по три картини включва „талант“ – видна личност, свързана със света на Lavazza, заобиколена от главните герои, избрани за историята, която илюстрира честването на сто и тридесет години от основаването на компанията.

 

Франческа Лаваца коментира: „С проекта „Да смесим“ искахме символично да създадем страхотно събиране, в което всеки, който споделя една и съща ценност, намира видимост в колективна фреска, съставена от 36 души. Фотографът, посланиците, главните готвачи, баристите и обучителите, сътрудниците на Групата и дългогодишните партньори... смесица с различни корени, произход и роли, но всички споделящи ценностите на Lavazza и обединени от задачата да дадат тласък към бъдещето.“

 

И така пред безкрайния тезгях на един идеален бар се създава нова концепция за разширена общност, основана на споделени ценности и насочена към насърчаване на богатството от различия.

Точно като смес, която в кафето обединява бленд от оригинални характеристики и чийто резултат винаги е повече от сбора на неговите части, така и обединението на хора, които споделят историята на Lavazza – от баристите, които отделят грижа и внимание на всеки аспект на приготвяне и сервиране на кафето, до международно известни дизайнери, които разработват инструменти и среди – всички те допринасят за определянето на магията и уникалността на марка като Lavazza. Това е почит към една идея за топла човечност, която тъче отношения между равни и вярва в ноу-хау, като приветства другия и разширява хоризонтите, признавайки изключителната стойност на всеки човек.

 

Изображенията за дванадесетте месеца на календара формират разказ, който се разгръща сякаш в един дълъг кадър и разказва множество различни микроистории – „молекулите“, които съставляват една по-голяма колективна история.

Яник Синер, Масимилиано Каяцо, Упи Голдбърг, Тулио Соленги, Big Mama, Омар Виктор Диоп, Сара Гама и Омар Хасан се появяват заедно с посланиците Даниела Фатарела, генерален мениджър на Save the Children Italy, дизайнера Чино Дзуки и главните готвачи Норберт Нидеркофлер, Федерико Занаси и Киара Паван . Тези известни имена са представени с хора от Lavazza, с професионалисти, включително специалисти по кафе, баристи, обучители и дори Луиджи, приятелският робот в глобалната кампания „Удоволствието ни прави хора“, който представя по-футуристичната страна, но също така е богат на чувства към марката. Триптихите, които представляват композиции от внимателно подбрани обекти с конкретно значение, като улики в интригуващ лов на съкровища, излагат концепциите за „Смесване на епохи“, която обединява личности от различни поколения, „Смесване на корени“, в която всеки субект показва своя различен произход, „Смесване на култури“, миксология на различни традиции и култури и накрая „Смесване на умове“, където допълващи се нагласи, умения и професии се смесват заедно. Те са хора, които работят в различни области и изразяват себе си в изкуството, спорта, културата, бизнеса, гастрономията и иновациите, всички области, в които Lavazza има активна роля.

 

По този начин смесването е „вид основополагаща дума в речника на Lavazza“, казва Микеле Мариани, изпълнителен творчески директор в Armando Testa Group, който допълва, че „сметнахме, че е важно и интересно да подчертаем тази концепция. Говоренето за смесване днес подчертава основна ценност във време, в което светът изглежда малко по-проблематичен, малко по-сух и често неглижиращ различията. Така че поканата за сътрудничество, споделяне и съвместно съществуване вече е повече от желание, това е необходимост.

 

Следвайки стъпките на календара за 2024 г. – „Отвъд нас“ – с изображения на африканските фотографи Тандиве Муриу, Даниел Обаси и Аарт Верипс, новият календар на Омар Виктор Диоп демонстрира централната роля на Африка като континент на иновациите, който вече не е „възникващ“, а вече представлява група от страни и култури в голяма мозайна. Символично място от изключителна важност за Групата. „Африка е място на идентичност“, казва Франческа Лаваца, „защото това е оригиналният дом на кафеените зърна (регионът Кафа в Етиопия), но също така и континент на хармония, кипящ от енергия, експерименти и вяра в бъдещето – ценности в съответствие с ДНК на Lavazza. Със своето природно богатство Африка е и сцената за редица проекти за устойчиво развитие от фондация Lavazza, чрез които Lavazza Group цели да превърне кафето в огромна възможност за страните производители: висококачествен продукт за проспериращи общности, които уважават и защитават околната среда в рамките на дългосрочно устойчиво развитие”.

 

С календара за 2025 г. Lavazza продължава своето застъпничество за отговорни бизнес практики и универсални ценности. Международна група с над 5500 души, Lavazza поставя ценностите на устойчивостта и приобщаването в центъра на своя растеж, като върви напред с мисията, която възприема преди 130 години, в която хората и околната среда сега са истинските герои. Свързани, за да създават нещо ценно заедно.

 


 

 

Омар Виктор Диоп, талант, роден от смесването на култури

 

Омар Виктор Диоп е роден в Дакар през 1980 г. След като учи корпоративна комуникация и управление на проекти в Дакар и Париж, той започва да се занимава с финанси и корпоративни комуникации, но през 2010 г. решава да се посвети на изкуството. Той направи своя международен дебют през 2011 г. на Панафриканската изложба – Биенале на фотографията в Бамако (Мали), където представя „Мода 2112: Бъдещето на красотата“ – проект, изследващ темата за устойчивостта и консуматорството, но също и това, което считаме за стандарти на стил.

 

Диоп налага името си в модната фотография и развива своя авторски идиом преди всичко в портрета. Често се появява като тема в собствената си работа, Диоп е художник с еклектични вкусове и стил, съчетаващ страстта към детайла, ухаещането на фламандската живопис с иберийската традиция и тази на италианския Ренесанс. Класическите елементи от западното изкуство са присадени върху визуалната култура на неговия произход, геометричната елегантност и цветовете на местните изкуства, страстта към текстила и модата, японската живопис и религиозната иконография. Основни влияния върху него оказват еклектичният френски художник Жан-Пол Гуд („ярък“ талант, израснал между Esquire и Studio 54 в Ню Йорк) и различни големи имена в африканската портретна фотография като Мама Касет, първият велик африкански фотограф, Малик Сидибе , смятан за най-важния на континента, и Сейду Кейта от Сенегал, всички от които са документирали лицето на страна с портрети, изразяващи пълната сложност на общество, оживено от дълбоки противоречия.

 

Докато се занимава със студийна фотография, Диоп експериментира и с различни форми на изразяване, като колаж и творческо писане, текстилен дизайн и мода. В неговата работа формалната красота, колоритът и богатството на мизансцена приканват зрителя да мисли за критериите за представяне и представените субекти. В основата на тези съображения е черната субективност по отношение на европоцентричната култура и диаспората, теми, които Диоп третира, като предизвиква обикновеното и подкопава кодовете на представителство.

 

През годините той поставя името си в големи кампании за африкански дизайнери и френски марки, включително Louis Vuitton, Lancel и Pernod Ricard. Негови снимки са се появявали в списания, включително Harper's Bazaar, Vogue España и Madame Figaro и са включени в колекциите на важни музеи като Fondation Louis Vuitton в Париж, Brooklyn Museum в Ню Йорк и Musée de la Photographie de Saint-Louis в Сенегал. Участвал е в множество лични и колективни изложби и е участвал в международни фестивали, включително Paris Photo, Les Rencontres d’Arles, Summer of Photography Festival в Брюксел, 1-54 Contemporary African Art Fair в Ню Йорк и Kyotographie в Япония. Първата му монография, Омар Виктор Диоп, е публикувана през 2021 г. от 5 Continents Editions.

 

В момента Омар Виктор Диоп живее в Дакар и Париж.


 

За Lavazza Group

 

Lavazza, основана в Торино през 1895 г., е собственост на семейство Lavazza от четири поколения. Днес Групата е един от водещите играчи на глобалната кафе сцена с оборот от над 3 милиарда евро и портфолио от топ марки, лидери на съответните пазари, като Lavazza, Carte Noire, Merrild и Kicking Horse.

Тя е активна във всички бизнес сектори и има операции на 140 пазара, с 8 производствени предприятия в 5 държави и около 5500 сътрудници по целия свят. Глобалното присъствие на Групата е резултат от над 125 години растеж и повече от 30 милиарда чаши кафе Lavazza, произвеждани всяка година, са свидетелство за забележителна история на успеха, с цел да продължи да предлага възможно най-доброто кафе във всички форми, като се фокусира върху всеки аспект от веригата за доставки – от избора на суровината до продукта в чашата.

Lavazza Group прави революция в културата на кафето, като инвестира непрекъснато в научноизследователска и развойна дейност: от интуицията, белязала най-ранния успех на компанията – сместа от кафе – до разработването на иновативни решения за опаковане; от първото еспресо, отпито в космоса, до десетките индустриални патенти. Способността да изпреварваме времето, което се отразява и във вниманието към икономическите, социалните и екологичните въпроси, които винаги са били еталон за насочване на корпоративните стратегии.

„Събуждане на по-добър свят всяка сутрин“ е корпоративната цел на Lavazza Group за създаване на устойчива стойност за акционерите, сътрудниците, потребителите и общностите, в които работи, съчетавайки конкурентоспособност със социална и екологична отговорност.

 

 

Обратно към всички новини от агенциите