Безплатни ПРЕССЪОБЩЕНИЯ И НОВИНИ ОТ АГЕНЦИИТЕ И КОМПАНИИТЕ

Новини от агенциите

СОФИЙСКАТА ОПЕРА И БАЛЕТ С НОВ САЙТ, ВЪПРОСИТЕ НИ ОСТАВАТ БЕЗ ОТГОВОРИ


VARBANOV PUBLIC RELATIONS


СОФИЙСКАТА ОПЕРА И БАЛЕТ С НОВ САЙТ, ВЪПРОСИТЕ НИ ОСТАВАТ БЕЗ ОТГОВОРИ
Иван Върбанов София, 27 юни 2020 г. Софийската опера и балет стартира свой нов сайт - лицето на културната институция в Интернет, мост към публиката и аудиторията, платформа за послания и защо не - медия на първия оперен театър. За съжаление тази важна стъпка не бе промотирана в публичното пространство. Премиерата на новият сайт стана някак в движение, незабележимо, между другото. А по същество това е важен етап - и не само от гледна точка на публичната комуникация, маркетинга и рекламата. Но, най - вече, защото сайтът на една институция е маякът за нейното присъствие в дигиталната и реалната среда, информационният бюлетин за продукции и дейности, но и паметта, за всичко, което се е случвало през годините. С проекция напред, разбира се. Та, именно поради всички тези причини, а и за да дадем трибуна и гласност по тази тема, Нюз БГ Репортер реши да направи специална медийна публикация за сайта на Софийската опера и балет. Свързахме се с г-н Георги Малчев, управляващ съдружник във фирмата "ЕКСПЛОРА БГ" ООД, която е създала сайта на Софийската опера и балет. Помолихме учтиво за интервю, но г-н Малчев пожела първо да види въпросите и да прецени, както сам написа: "дали можем да отговорим по смислен и полезен начин за аудиторията Ви". След като изпратихме пакет от въпроси, които трябваше да не са много и да не са детайлни, както беше помоли г-н Малчев. А после получихме и уклончивият отговор, че е доста натоварен период и той се извинява, че не може да каже кога ще е готов с отговорите. Успоредно с това изпратихме и подобни въпроси на вниманието на ПР-отдела на Софийската опера и балет, на вниманието на дирекцията. Сещате се, че не бяхме удостоени с никакъв отговор на молбата ни, а за коментар и информация на поставените въпроси - ясно е, че само можем да мечтаем. КОИ СА ВЪПРОСИТЕ, ОТ КОИТО ИЗБЯГАХА СЪЗДАТЕЛИТЕ НА САЙТА И ДИРЕКЦИЯТА НА СОФИЙСКАТА ОПЕРА И БАЛЕТ: 1. От коя дата стартира новият сайт на Софийската опера и балет? 2. Кои са новите параметри, които надгражда новата дигитална платформа, в сравнение с предишния сайт? 3. Какви са маркетинговата и рекламна концепции на новия сайт, доколкото той е не само мост към аудиторията и публиката като послания, информация и медия на културната институция, но и е натоварен с търговската комуникация, а по този начин и продажбите за продукциите на Операта? 4. Интегриран ли е със социалните медии? 5. Предвижда ли се на него да бъдат публикувани собствени аудио-визуални /ТВ/ продукти, доколкото Операта разполага със собствена техника и би могла да произвежда сама такива клипове, както за телевизиите, така и за видео-каналите в социалните мрежи? 6. Как бе избрана новата фирма - ЕКСПЛОРА БГ ООД, която бе натоварена със създаването на новия сайт - с покана, обществена поръчка, търг и т.н.? 7. Какъв е финансовият ресурс, който трябваше да инвестира Софийската опера и балет, за да бъде реализирана новата онлайн платформа? 8. Както вече Нюз БГ Репортер писа, констатирахме загуба на част от информационните единици, които присъстваха в стария сайт. Ясен ли е вече начинът, по който ще бъде прехвърлена цялата информация от стария сайт на Софийската опера и балет към новия - това ще става ръчно от служители на Операта или информацията ще мигрира цялостно и постепенно чрез софтуерната програма, която би трябвало да е осигурена от фирмата - разработчик? Към момента при написване на заглавие или новина в търсачката "Гугъл" излиза бяла страница и резултат "404 Not Found" на немалък брой страници и информации. Нашето виждане е, че сайтът на Софийската опера и балет е не само лицето на институцията в дигиталното пространство, не само медия, но и паметта за всички дейности, събития, продукции и новини, които трябва да останат във времето. Нюз БГ Репортер вече направи критичен материал по повод изгубени информационни единици от стария сайт, които не са пренесени на новия - или поради човешка преценка/грешка или поради технически софтуерен проблем?! (тук - https://newsbgreporter.com/p/%D0%BA%D0%B0%D0%BA%D0%B2%D0%BE-%D1%81%D0%B5-%D1%81%D0%BB%D1%83%D1%87%D0%B2%D0%B0-%D1%81-%D0%BF%D1%83%D0%B1%D0%BB%D0%B8%D1%87%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D1%83%D0%BD%D0%B8%D0%BA%D0%B0%D1%86%D0%B8%D1%8F-%D0%BD%D0%B0-%D1%81%D0%BE%D1%84%D0%B8%D0%B9%D1%81%D0%BA%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%BE%D0%BF%D0%B5%D1%80%D0%B0-%D0%B8-%D0%B1%D0%B0%D0%BB%D0%B5%D1%82/) Това също е важен аспект, по който бихме искали да получим коментар. Разбира се въпросите към г-н Малчев бяха от същото естество, но с фокус към спецификата на дейностите, екипът и проектите на агенцията. Сред запитванията бе и въпросите: Какъв бе сравнителният анализ при изграждането на новата платформа на Софийската опера и балет по отношение на стария сайт? Какви бяха неговите недостатъци? Какво още трябваше да бъде надграждано - като дизайн, функционалности, стратегически маркетингови и рекламни цели, които си постави Вашият креативен екип, започвайки да работи над този проект? Софийската опера и балет е държавна културна институция, която подлежи на всякакъв вид контрол, в това число и обществен. Затова имаме право да питаме, да задаваме въпроси и да търсим отговорите настоятелно. Нюз БГ Репортер има стотици публикации - информации, интервюта, репортажи, критика за спектаклите и продукциите на Операта. Правили сме всичко винаги спазвайки професионалните и етични стандарти, компетентно и с отношение. Така ще направим и сега, като оставаме открита поканата и възможността да публикуваме отговорите на поставените въпроси за новия сайт на културната институция. Важни са финансовите параметри на инвестицията, която се прави в момент на пандемия и на фона на призива на ръководството: публиката да дарява средства, за да я има Операта и утре. Надяваме се, че в новия сайт ще намери място и специална рубрика "Музей", където биха могли да бъдат дигитализирани архивите на Софийската опера, събирани грижливо през годините. А снимки на костюми, гастроли, декори, афиши, паметни моменти от сцената и зад кулисите, биха били равноправен мултимедиен елемент на текстовото и аудио-визуално съдържание. С посланието, че нищо не започва от днес! Иван Върбанов, журналист Главен редактор на The News BG Reporter | Нюз БГ Репортер
Обратно към всички новини от агенциите